Lingetjes @ SW-Canada and NW-USA

Calgary naar Banff N.P.

AMSTERDAM - CALGARY - BANFF N.P.

Daar gaan we dan ..... bepakt en bezakt checken we (uiteraard bij de Flying Blue Elite balie ... net doen of je gek bent ...) in bij het in onze ogen meest vriendelijke meisje. Echt waar Eline, wij moesten allebei aan jou denken toen we haar zagen haha. Ze vraagt hoeveel bagage we willen inchecken; nou, 1 koffer, 1 megatas van 120 liter, 2 tassen met de autostoelen (uiteraard opgevuld en volgepropt met onze jassen en schoenen... en een rugdrager. De buggy, het kleine koffertje en Jada's Trunki kunnen we zelf nog wel dragen. Alles mag mee: Project 1 geslaagd!

Eenmaal door de paspoortcontrole gebeurt het gebruikelijke; Douglas moet echt even naar de Rolex shop, even checken of zijn horloge er nog ligt ... pffff hoe vermoeiend! Hij is blij; hij ligt er niet .... Ik ook blij, we kunnen verder. Maar ik moet toch echt even komen kijken weet hij me te overtuigen. ON-VOOR-STEL-BAAR .... Daar ligt gewoon het horloge waar hij al heeeeeeeel lang naar op zoek is: de Daytona Oyster rose gold. 'Ris, dit is echt heeeeel speciaal. Ik kijk al zooo lang in elke etalage of ze hem hebben; op het internet zie hij er zo speciaal uit, maar in het echt is hij echt meesterlijk! En Ris, je moet het zo zien; een Rolex is eigenlijk gewoon een investering, het meest waardevaste merk!'

Ik doe maar net of ik dat verhaal nog nooit eerder heb gehoord en knik instemmend. Intussen gaat hij heel serieus verder ..... 'En Ris weet je, het horloge dat ik voor Jada's geboorte van jou heb gekregen is in de afgelopen 3 jaar al meer waard geworden (alsof hij het ooit verkoopt!) en dit zou wel heel speciaal zijn voor Jaden's geboorte natuurlijk!' ...... Tuurlijk Douglas!

Gelukkig zijn we vanochtend op tijd vertrokken en kunnen we ruim een uur later (hij heeft er namelijk van de andere kant van Schiphol nog 1 laten aanrukken in een andere uitvoering) nog ergens even wat eten. Het wordt een ontbijtje van de Mac, aangezien we bang zijn deze de komende drie weken nergens meer tegen te komen.

Om 11:30 gaan we boarden en nemen we plaats op onze stoelen in de Family-row met ruimte voor een babybasket. We hebben geluk dat de tweezitter naast ons bij de nooduitgang vrij blijft. Doug heeft inmiddels al contact gemaakt met de (erg leuke) crew en zonder enige tegenspraak hebben we die twee stoelen erbij. Zo heeft Jaden ineens ook een eigen stoel en hebben we mooi wat extra ruimte. Project twee geslaagd!

Eenmaal in de lucht denken we dat Jaden moe is en proberen we hem in het bedje te leggen. Nou, dat wordt hem dus niet; hij gilt alles bij elkaar en probeert er steeds weer uit te klimmen. Hij stikt bijna in zijn eigen geschreeuw! Dit belooft wat...

We geven het op en zetten hem maar met wat speelgoed op de grond voor ons. Hij vermaakt zich prima met zijn zus en zijn leeftijdsgenootje dat naast ons zit.

De vlucht verloopt uitstekend, Jada en Jaden gedragen zich voorbeeldig en vinden het beide niet nodig om te slapen. De tijd gaat mooi snel.

9 uur later landen we in Calagary, 13:30 plaatselijke tijd. Jaden is doodop en wordt een beetje vervelend wanneer we in de rij voor de paspoortcontrole staan. Hij weigert in slaap te vallen. Gelukkig ligt de bagage al op de band en kunnen we in 1 keer door naar de Herz-balie. Via http://www.drivecanada.de/ hebben we een minivan gehuurd en hij ziet er werkelijk fantastisch uit.

Jaden is inmiddels in de buggy in slaap gevallen en Jada inspecteert de auto. Ook Doug is blij met alle aansluitingen voor alle apparatuur!

Eenmaal geïnstalleerd rijden we via de WalMart in de Deerfoot Mall gelijk door naar Banff N.P.. Nog even een uur of 2 doorreizen maar dan kunnen we ook drie nachten op 1 plek doorbrengen. Bij de ingang van het park kopen we een ParkPass voor 5 dagen aangezien hij voor zowel Banff als Jasper geldig is en we hier in totaal 5 nachten zullen verblijven. Om 18:30 komen we aan bij A Banff Boutique Inn - Pension Tannenhof. We worden hartelijk verwelkomd door een meisje dat de planten water staat te geven en krijgen gelijk een hele tour. Jada is na de lange reis, zonder ook maar 1 keer te mokken (we zijn heel trots op ons meisje!!!), inmiddels ook in slaap gevallen en ik til haar vast in bed. Het meisje helpt Douglas met het sjouwen van alle bagage. Rond een uur of 9 komt ook bij ons de man met de hamer langs en vallen we na een goed verlopen reisdag heerlijk in slaap.

Mama Magda

Wat een onderneming!
Maar haar kennende heeft Mariska de reis goed voorbereid.. ;-))
Doug je hebt hem toch wel gekocht hè?

Mama Magda

Allebei op een zondag geboren??

Eline

Tja als je Eline heet moet je ook wel heel aardig zijn ;-) Zo leuk om weer mee te lezen! Heel heel plezier nog daar. X

Lingetjes

Mam, wij doen alleen maar aan zon- en feestdagen dat weet je toch! en wat dat horloge betreft; je hebt toch gelezen wie hem voor wie moest kopen?? haha